POSODOBLJENO: 12.4.2020
Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo ali zunaj poslovnih
prostorov, ima potrošnik pravico, da v 14 dneh obvesti podjetje, da odstopa od
pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Šteje se, da
je potrošnik podal odstopno izjavo pravočasno, če jo pošlje v roku, določenem
za odstop od pogodbe (2.odstavek b43.d člena ZVPot).
Celotne stroške pošiljanja in/ali vračila blaga v primeru
vračila krije kupec, v primeru odstopa od pogodbe podjetje nemudoma oziroma
najpozneje v 14 dneh po prejemu obvestila
o odstopu pogodbe vrne vsa prejeta plačila.
Podjetje vrne prejeta plačila potrošniku z enakim plačilnim
sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik, razen če je potrošnik izrecno zahteval
uporabo drugega plačilnega sredstva in če potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih
stroškov.
Pri prodajnih pogodbah lahko podjetje zadrži vračilo
prejetih plačil do prevzema vrnjenega blaga dokler potrošnik ne predloži
dokazila, da je blago poslal nazaj, razen če podjetje ponudi možnost, da samo
prevzame vrnjeno blago.
Naslov vračila blaga za Slovenijo.
Agencija GBM d.o.o.
Stegne 23a
1000 Ljubljana
Artikli, ki so predmet vračila, MORAJO biti
etiketirana enako, kot so bila ob prevzemu, prav tako NE smejo kazati sledi
nošenosti, uporabe ali poškodb.
Prodajalec mora potrošniku izročiti blago v skladu s pogodbo
in odgovarja za stvarne napake svoje izpolnitve.
Napaka je stvarna:
1. če stvar nima
lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
2. če stvar nima
lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je
bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
3. če stvar nima
lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma
predpisane;
4. če je
prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil
vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na
običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih izjav o
značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z
oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.
Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne
napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila
napaka odkrita.
Potrošnik mora v obvestilu o napaki natančneje opisati
napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda.
Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoči
osebno, o čemer mu prodajalec mora izdati potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno,
kjer je bila stvar kupljena, ali pa zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil
pogodbo.
Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se
pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.
Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve,
če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.
Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima
pravico od prodajalca zahtevati, da: odpravi napako na blagu ali vrne del
plačanega zneska v sorazmerju z napako ali blago z napako zamenja z novim
brezhibnim blagom ali vrne plačani znesek.
V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od
prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala,
nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve
obveznosti iz prejšnjega odstavka tega člena.
Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom
dveh let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca.
Ni komentarjev
Objavite komentar